A trehányságról és a koszról
Trehányság alatt olyanokat értek, mint amelyek pl a rendelőkben vannak, főleg adminisztratív körben. A legutolsó patikában (nem szerencsés módon, nem rendelő mellett van) naponta többször előfordult, hogy valamelyik rendelő, vagy nem küldte a receptet, vagy rosszat küldött. Ilyenkor alapból megduplázódik az ember munkája, teljesen feleslegen, más hülyesége miatt. Ezek jóval azon túl vannak, hogy most valaki valamit véletlenül félrenézett... Konkrét példa: egy beteg gyógyszeres dobozon van (amiről már írtam, "dossette box") rendszeresen. Kórházban volt, ahol megváltoztatták a gyógyszerelését. Megkaptuk a lapot a kórházból, ami alapján le tudtam ellenőrizni, hogy mi az új, mi szünt meg és minek a dózisa változott. Továbblépni csak akkor tudtunk, ha a rendelőből is megkapjuk a javított recepteket. Rájuktelefonálás után kiderült, hogy nekik nincs meg az a kórházi papír (pedig a kórház elküldte nekik is). Aztán a mi bediktálásunk után megígérték, hogy küldik a recepteket. Ezek után megkaptuk mindenféle változtatás nélkül... (mindeközben a beteg lánya minket zaklat (valahol érthető, csak hát nem tudtunk mit csinálni), hogy miért nem adjuk ki a kórházi papírra... Újabb telefonálások... megkaptuk az újabb köteg receptet, amiken a régiek ugyanúgy fent voltak, de legalább az újak is (ez kisebb baj, mert legfeljebb nem adjuk ki a régieket). Viszont a megváltozott dózisok nem az új alapján jöttek a recepten... ezek alatt napok teltek el, szorított a határidő (mivel a betegnek el kell kezdenie szedni a gyógyszereket... nahát, nem?) Szóval ilyenkor már úgy döntöttem, hogy kiadom azt is és majd utólag becserkészzük azt az egy szerencsétlen receptet... immárron helyes dózissal...
(Ja, és a szállító napi 2 órát dolgozik ennek a patikának, tehát ha ő aznapra már leszerelt, akkor megint meg voltunk lőve. Legfeljebb maradt a faxolás... ha működött) Rengetegszer ki volt akadva Kim is meg Paula is...
De azt hiszem a munkáltatóm adminisztratív munkáját is írhatnám példának... (ld jóval előbb (útlevél, fizetés stb). A legutóbbi az a levél volt, amivel az utazási költséget igényelhettem vissza... A területi irodába küldtem, név szerint Paul-nak, tankolási papírral, meg még buszjegyekkel. (augusztusi+szeptemberi). Nem találták. Novemberben (!), sok-sok utánatelefonálás után, Paul egyszer hívott: megtalálták, be volt csúszva a nyomtató mögé... (de ezt úgy közölte, hogy most már nem kell emiatt zavarnom őket...). (itt most épp káromkodok). Az októberi és novemberi visszaigénylésről még semmi hír...
A patikákban előforduló trehányság olyan szintű, hogy az asszisztens mondjuk a nagy lazaság miatt nem foglalkozik azzal, hogy jó gyógyszert készítsen oda a receptre (gondolván, ott a gyógyszerész, majd ő úgyis ellenőrzi). Ez szerencsére ritka volt, meg ez kevésbé zavaró. Így a figyelmem legalább nem lankadt. Szóval az asszisztensek zöme rendesen, sőt van példa arra is, hogy keményen dolgozik.
A koszról
Amikor össze-vissza kellett utazgatnom és vagy 11-12 patikában is voltam (aug, szept), akkor megállapíthattam, hogy a cégnek zömében kétféle patikája van. Az egyik az új, ami szép, modern (és végre fiókokban vannak tárolva a gyógyszerek) és a régi... ez utóbbiban borzalmas a fűtés, nem elég tágas, polcos rendszer van és a polcokon ujjnyi vastag por... (szó szerint..)
A cég nem alkalmaz takarítót, spórolás végett. Talán kéthavonta (?) egy másik céget bérelnek fel, akik egy géppel fényesre "nyalják" a padlót. Ennyi. Elméletileg az aszzisztenseknek kéne portalanítani, de ezt nem tartom jó ötletnek, mert így is van elég dolguk.
Utolsó kommentek